11 nejlepších a nejzdravějších potravin pro tělo po kterých se bude cítit skvěle!

Ukazuje se, že banány a avokádo byly nespravedlivě vyloučeny z lidské stravy. Několik ostružin denně nás může ochránit před ztrátou zraku a není třeba vzdát se chleba, abyste zůstali fit.

Existuje mnoho studií o všech nebezpečných potravinách kolem nás. Včera mléko bylo důvodem nachlazení, den předtím jsme se měli bát, že nás všechny zabijí vejce. Ale pravdou je, že všichni budeme v pořádku s malou pomocí vyvážené stravy.

  1. Celozrnný chléb

Celozrnný chléb obsahuje mnoho vitamínů B6 a B9, které pomáhají posilovat nervový systém, udržovat vyrovnaný emocionální stav a také posilovat imunitní systém. Je plný mnoha stopových minerálů, včetně hořčíku, který je přínosný při udržování vysokých úrovní energie. Proteiny jsou zodpovědné za budování svalů a kostí a sacharidy pomáhají našim mozkovým koncentrátům.

Tip: můžete si udělat sendvič s celozrnným chlebem, rajčaty a mozzarellou.

  1. Borůvky

Borůvky mají širokou škálu výživných vitamínů, které přispívají ke zdraví pokožky a hrají také obrovskou roli při ochraně od zhoršeného vidění.

Tip: můžete si udělat zdravou svačinku s jahodami, borůvkami a jogurtem.

  1. Avokádo

Avokádo je tady, aby ochránilo naše srdce. Pomáhá stabilizovat krevní tlak a snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění.

Tip: namísto másla můžete na sendvič použít avokádo (ujistěte se, že je na celozrnném chlebu).

  1. Mrkev

Mrkev denně udržuje lékaře pryč. Mrkev pomáhá našemu imunitnímu systému. Obsahuje karoten: látku, která se promění ve vitamín A uvnitř našeho těla. Vitamin A zlepšuje naši odolnost vůči infekcím.

Tip: Pokud mrkev nastrouháte a nalijeme na ní trochu slunečnicového oleje, urychlí se proces trávení vitaminu A.

  1. Banány

Banány jsou často neprávem vyloučeny ze seznamu zdravých potravin. Ale nic nemůže snížit hladinu cukru v krvi lépe než banány.

Banány obsahují rezistentní škrob, který nám dává pocit plnosti a snižuje naši chuť k jídlu zpomalením trávení a vyprazdňování. A také obsahují pektin, který pomáhá zbavit se toxinů z našich těl.

Tip: Můžete si udělat banánovo-jablkové smoothie pro doplnění vitamínů v dopoledních hodinách.

  1. Ořechy

Ořechy mají velké množství vlákniny, což opravdu pomáhá naší pleti zůstat jasnou a zářící. Namísto toho, aby byly vylučovány kůží, pomáhají ořechy vyrážkám, kvasinkám a houbám, aby se s pomocí vlákniny přesunuly pryč z našeho těla.

Ale pozor, příliš mnoho ořechů může vést k přibývání na váze, takže si hlídejte množství.

Tip: Můžete nahradit svačinu malou porcí ořechů.

  1. Papriky

Papriky snižují cholesterol a zmírňují zánět. Jsou dobrým zdrojem vitamínu A, vitamínu C a také vitamínu E, který hraje důležitou roli při udržování mladistvých vlasů a pokožky.

Tip: Pokud nemáte rádi citrony, můžete je nahradit paprikami, které obsahují téměř tolik vitamínu C jako citrony.

  1. Fazole

Rovnováha komplexních uhlohydrátů a bílkovin poskytuje pomalý, stálý zdroj glukózy místo náhlého nárůstu, který může nastat po konzumaci jednoduchých sacharidů. Takže fazole jsou dobré pro lidi s diabetem, ale i když nemáte tento problém, fazole stále pomáhají procesu nahrazení starých buněk novými.

Tip: Pokud zřídka jíte maso, drůbež nebo ryby, fazole mohou být velmi užitečné při získávání nezbytných bílkovin.

  1. Salát

Saláty deaktivují určité známky zánětu v celém těle, o kterých se předpokládá, že podporují srdeční onemocnění. Mohou z vás udělat Iron Mana, protože obsahují hodně železa, které hraje důležitou roli při produkci červených krvinek a je nezbytné pro metabolické procesy.

Tip: Na téměř všechno můžete dát špetku sušeného salátu.

  1. Fíky

Fíky obsahují fruktózu, glukózu, celulózu, pektiny, organické kyseliny, vitamíny A, C, B1, B12 a další. Jsou dobré pro zlepšení trávicího systému, pro udržení vápníku v kostech a snížení rizika osteoporózy.

Tip: Spolu s ořechy, sušenými fíky a jinými sušenými plody mohou tvořit výživnou svačinu.

  1. Vejce

Slepičí vejce obsahují 12 základních vitaminů: A, D, E, H, K, skupina B (B1, B2, B3, B4, B9) a některé další. Žloutek vejce má tolik vitamínu D jako rybí olej (dobrá zpráva pro vás). Vejce jsou také bohatá na aminokyseliny a ve skutečnosti hrají klíčovou roli při budování našeho těla správným způsobem.

Tip: Vejce můžete jíst jako omeletu, smažené, vařené, měkké nebo natvrdo!

zdroj: brightside.me